Rik Vera
Rik Vera is keynote spreker en auteur en spreekt over ondernemerschap, leiderschap, marketing, Customer Centricity, customer journey, digitale innovatie en sales. Hij is partner bij Nexxwork en expert op het gebied van klantgerichtheid, disruptie, veranderende bedrijfsmodellen en marketing. Rik inspireert organisaties van over de hele wereld met zijn keynote en hij bereidt zijn publiek voor op 'The Day After Tomorrow'. Hij doet dit op een scherpe, energieke en enthousiaste manier met de nodige dosis humor en entertainment.
Biografie
Wereldwijd gerenommeerd spreker
Futuroloog
Thought leader
Auteur
Rik Vera is auteur, futuroloog, business filosoof, coach en in de eerste plaats inspirational keynote spreker. Hij schrijft en spreekt over ondernemerschap, leiderschap, marketing, extreme customer centricity, sales en digitale innovatie. Als spreker inspireert en motiveert Rik organisaties van over de hele wereld met zijn beeldende taal en wervelende presentaties om ze zo niet alleen voor te bereiden voor “The Day After Tomorrow”, maar vooral om ze de 'goesting(*)', de energie en de inzichten te geven om er meteen mee aan de slag te gaan. Dit doet hij op een scherpe, energieke en enthousiaste manier met de nodige dosis humor en entertainment.
The Net Curiosity Score
In zijn nieuwste boek over de ‘Net Curiosity Score’ (NCS) benadrukt hij nieuwsgierigheid als een essentiële, maar vaak ondergewaardeerde, prestatie-indicator voor zakelijk succes. Het boek bespreekt hoe nieuwsgierigheid innovatie stimuleert en van invloed is op gebieden zoals verkoop, marketing, HR, leiderschap en strategie. Daarnaast biedt het manieren om nieuwsgierigheid te meten en te vergroten en benadrukt het het belang ervan voor langdurige groei, waardoor het onmisbare lectuur is voor vooruitstrevende leiders.
The Guide To The Ecosystem Economy
In een steeds sneller tempo komen veranderingen op ons af. Kantelingen in de maatschappij en technologische innovaties wisselen elkaar af en versterken elkaar. Het is een tijdperk van chaos en disrupties, waarbij organisaties zoeken naar houvast en bestaansrecht.
In zijn boek “The Guide To The Ecosystem Economy” beschrijft Rik een concrete handleiding hoe bedrijven zich het beste klaarstomen voor de toekomst in dit tijdsgewricht. Bedrijven kunnen dit doen door de bestaande bouwstenen te decomponeren en te hergebruiken bij het opzetten van datagedreven ecosystemen.
Deze ecosystemen zijn goed voor mens en planeet en creëren sustainable waarde zonder aan roofbouw te doen. Rik verklaart in zijn boek waarom ecosysteem denken de oplossing is, waarom net nu en wat de bouwstenen, de dynamieken en de spelregels zijn.
Keynotes
De grote veranderingen in de maatschappij en technologische innovaties vragen ook het nodige van leiders; zij moeten in staat zijn om verbindingen te maken, moeten authentiek en integer handelen en met empathie de omgeving tegemoet treden. In een lezing van Rik gaat het om toekomstbestendige organisatievormen, waarbij Rik geen theoretische verhandelingen deelt, maar een echte impact wil maken op zijn toehoorders. Hen inspireren om nieuwe modellen uit te vinden. Niet lineair en risicomijdend, maar dynamisch en in verbinding met de veranderende omgeving. Hoe herken je patronen in chaos, omarm je onverwachte gebeurtenissen en ontdek je potentieel in datastromen. De lessen van ‘smart ecosystems’, met daarin opgenomen het ‘double flywheel’ model, zijn onmisbaar voor leiders en bestuurders die zich willen voorbereiden op de komende jaren. Tijdens de keynote legt Rik stapsgewijs uit wat het ‘double flywheel’ model is.
Spreker
Rik heeft ruime ervaring in het bedrijfsleven en spreekt dagelijks topmensen uit de zakelijke wereld en overheidssector. Geworteld in de praktijk en zonder nietszeggende vergezichten, neemt Rik zijn publiek mee in een nieuwe wereld die zich opent. Als organisaties over 5 jaar nog willen bestaan dan moeten ze zichzelf willen heruitvinden. Data is hierbij de meest waardevolle asset en nieuwsgierigheid een absolute vereiste.
In de komende jaren zal de offline wereld volledig digitaliseren. Ben je daar klaar voor? Is jouw bedrijf daar klaar voor?
Anderen over Rik Vera
Mia Dreesen, Communicatie | Fluvius
“Rik dwong ons om na te denken over de toekomst van ons bedrijf en hoe we relevant konden blijven. Hij deed dit met de nodige dynamiek én knipoog. Een meerwaarde op ons evenement.”
Yannick de Smedt | OMConference
"Rik Vera is en blijft top of the bill, in binnen- en buitenland. Hij spreekt met een bevlogenheid die je zelden ziet. Hij trekt hard van leer, hij gaat hard te keer. Hij schopt de mensen in de zaal een geweten en doet dit met kennis en kundige. Hij weet als geen ander hoe hij een grote boodschap moet overbrengen. En wees maar zeker dat hij een boodschap voor ons heeft. He owns the stage, and rocks your event. Een absolute aanrader!"
OOK MET ONS SAMENWERKEN?
Wil jij samenwerken met Rik of één van onze andere talenten? Laat het ons weten!